49 dagar & student

49 (fyrtionio!) dagar, exakt! Tills jag får uppleva den stunden som man har längtat efter i nästintill 12 år. STUDENTEN!
Jag har i alla fall längtat efter denna dag sedan jag började på gymnasiet för tre år sedan, på den tiden var jag skoltrött ville inget heldre än att få slippa allt vad skola innebar. Men som alla andra så började även jag på gymnasiet, man ville ju få ett bra jobb med bra lön - man ville bli något.

Jag valde dock en enkel utväg, en praktisklinje.

Jag kommer här att skriva om min sista tid i den trygga världen, som är allt annat än en dans på rosor. Men den är trygg!
• Det är någon bakom ett skrivbord som bestämmer vad jag ska äta till lunch - Det är bara att äta, vill jag så kan  jag salta lite extra.
• Det finns tider som bara är att följa - Finns inget att säga till om.
• Det finns en person som säger till mig vad det är jag ska göra på förmiddagen och en annan säger till mig vad jag ska göra på eftermiddagen.
• Får jag plötsligt ont i huvudet är det bara att jag går till en dörr och knackar på - Jag möts av ett leénde och får en alvedon.

Livet är så enkelt och man blir så bekväm - Men man ser det inte förän det nästan är över.


Tror inte att det bara är jag som känner så här.
Tror inte att det är bara jag som har massor kvar i skolan att göra på dessa 50 dagar.
Tror inte att det bara är jag som står här utan jobb.



adaytoremember ♦ e


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0